Menurut Home Plus atau lebih dikenali sebagai Tesco, Korea merupakan negara kedua yang mempunyai rakyat yang workaholic. So, bagi diorang, membeli-belah di pasaraya merupakan samtin yang sangat kritikal. Home Plus come up dengan idea virtual grocery di mana Home Plus akan letakkan gambar-gambar barang grocery di ruang yang biasanya untuk iklan kat stesen train. Sambil-sambil penumpang tunggu train, diorang bole order apa-apa barang keperluan rumah kat papan iklan tersebut yang dah dilengkapi dengan bar kod. Caranya ialah dengan pembeli ambil gambar barang-barang yang dikehendaki, kemudian pembayaran dibuat secara online. Bile pembayaran dah dibuat, barang-barang akan dihantar terus ke depan pintu umah. Wow, senang betul. Tapi harganya mesti mahal dari yang biasa.
Virtual grocery at train station in Korea
Posted by
Mohd Yamato
|
Labels:
Cerita fakta
/
Subscribe to:
Post Comments (Atom)








0 comments:
Post a Comment